hittade det här

Fråga

Hej,

Jag får alltid håll vid motionsträning till exempel gympa. Jag har testat att inte äta/dricka något flera timmar innan träning men får ändå håll. Finns det något man kan göra för att förhindra detta?

————————————————–

Svar

Hej,

Håll är ett mycket omdebatterat ämne. Det finns hundratals teorier men ingen riktig förklaring. En del forskare pratar om att mjälten drar på sig en syreskuld men inget riktigt finns bevisat. Drar du ofta på dig håll tycker jag faktiskt du ska uppsöka din husläkare.

————————————————–

Kommentar

Det finns ett väldigt effektivt sätt att få bort håll/mjälthugg när det väl uppkommit.
Blås ut all luft ur lungorna, och då menar jag pressa ut så mycket som möjligt, till den grad att du du inte kan få ut mer.
I slutet ska du måsta spänna magmusklerna för att få ut det sista.
Håll detta läge en eller två sekunder och andas sedan in igen.
Upprepa 3-4 ggr.
Mjälthugget är nu borta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0