onsdag

Imorse skulle jag till en sjukgymnast på sergel rehab för att kolla upp mitt knä. Inte alls för min egen skull faktiskt utan bara för att patrik, vår nya tränare, tyckte det. Känner inte riktigt för att gå emot honom än haha. Men efter alla dessa år så tror jag inte att dom kan hjälpa mig, jag känner min kropp och det jag behöver är att bygga muskler. That's it.

 

När jag ringde för att boka tid tyckte jag till en början att tjejen i telefonen verkade ganska bra och seriös så jag tänkte att jag skulle ge det en chans, för att jag hade lovat patrik. Men sen kom det, DET som får mig att just tvivla. "ta med dig dina fotbollsskor och löparskor så vi kan göra en sula.... bla bla bla... kostar 450 kr... bla bla bla". Hur fan vet du att det är sulor jag behöver?? Jag är så fruktansvärt trött på alla som redan har sin metod eller vad man ska säga. Min naprapat åke kör med ström, en sjukgymnast jag var hos körde med akupunktur, sergel rehab verkar köra med sulor. Dom har sin grej liksom. För dom är det lösningen på allas problem. Ställ en diagnos först!!

 

Pappa tyckte jag skulle avboka tiden så jag gjorde det. För sjukgymnaster är inte utbildade för att ställa en diagnos, det är det naprapater som är. Sjukgymnaster är bara utbildade att "fixa" skadan när man vet vad det är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0